Вообще то письмо уже есть, составил его Майороши Ласло, и выразил просьбу собрать подписи в его поддержку с частей. В профсоюзной ветке об этом написано. К сожалению массовости поддержки не получилось. Напоминаю письмо:
... На сегодняшний день эта организация подготовила обращение к президенту Украины – «Про порушення конституційних прав та свобод десятки тисяч вогнеборців та рятувальників України».
Предлагаем Вам рассмотреть данное обращение и в случае согласия с ним личного состава, для подтверждения того, что обращение ВСЕУКРАИНСКОЕ, сделать следущее:
1. Скопировать и распечатать Обращение.
2. Прикрепить к нему подписные листы с следующим текстом : Підтримуємо ЗВЕРНЕННЯ Про порушення конституційних прав та свобод десятки тисяч вогнеборців та рятувальників України, ППО атестованих пожежних Ужгорода від 13 .07. 2010 р. № 43/ 339-10 та вимоги викладені в ньому.
Особовий склад (назва підрозділу)
таблиця:
П.І.П. / посада / особистий підпис/
Подписи направить рекомендованим листом за адресою 88000,Закарпатська обл., м. Ужгород, пл. Корятовича 7 кв. 1а, Майороші Л.Ю. або по факсу (0312) 616483.
«После обобщения всех писем мы начнём борьбу за отмену контрактов в интересах всех работников МНС Украины. Пока мы судимся за отмену контрактов только в интересах одного гарнизона потому, что юрисдикция нашей организации - городского и районного масштаба Ужгорода. Наша Федерация или Центральный комитет имеют право (не обязанность) выступить в интересах всего государства, но для этого нам нужны обращения хотя б из половины областей Украины»
ПРОФЕСІЙНА СПІЛКА
ПРАЦІВНИКІВ ДЕРЖАВНИХ УСТАНОВ УКРАЇНИ
Профспілковий комітет
первинної профспілкової організації атестованих пожежних міста Ужгорода
88000, Закарпатська обл., м. Ужгород вул. Кармелюка, 12., Ідент. код 36541810
______________________тел. (03122)36318; тел. / факс (0312) 616483, e-mail : profspilka01@i.ua________________
від 13 .07. 2010 р. № 43/ 339-10
на № від
Президенту України
В.Ф. Януковичу
ЗВЕРНЕННЯ.
Про порушення конституційних прав та свобод десятки тисяч вогнеборців та рятувальників України.
Шановний Вікторе Федоровичу !
Наша громадська організація неодноразово звертала увагу минулого керівництва країни та міністерства на порушення трудових, соціально-економічних та професійних прав особового складу пожежних підрозділів, інтереси яких, згідно чинного законодавства України, зобов’язана захищати.
Нажаль, минулі керівники виявили небажання або свою неспроможність виконувати свої службові та державницькі обов’язки діяти в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Замість того щоб оперативно реагувати на наші повідомлення про порушення, а в деяких випадках про злочини в системі МНС, керівництво міністерства відмовлялося реагувати на наші звернення, а „кришуючи” порушникам та злочинцям доручало переслідувати наших активістів аж до звільнення зі служби.
Весь народ України з засобів масової інформації, а велика її частина, на своїм особистім досвіді, бачить та переживає дійсно відважну та напружену роботу пожежно-рятувальних підрозділів, особисто його рядового, молодшого та середнього начальницького складу під час щорічних повеней та щоденних пожеж і інших надзвичайних ситуацій. Пожежники та рятувальники, не зважають на ризик своєму життю та здоров’ю, сумлінно виконують свої обов’язки. Але жодна державна структура МНС України не займається соціальним захистом осіб робота яких пов’язана з ризиком для життя, тому цю роботу вимушені проводити подібні нам громадські організації.
Сором, коли держава замість захисту прав и свобод громадян, які ризикуючи своїм життям та здоров’ям, чесно і сумлінно виконують свій обов’язок по захисту і допомозі народу держави від надзвичайних ситуацій і за особливістю служби не можуть чи не мають часу займатись своїм захистом, навпаки, створює їм нестерпні умови служби і перетворює їх фактично в КРІПАКІВ системи!!!!
Девіз про те ,що” Влада існує не для себе а для народу”, який взяло на озброєння нове керівництво держави, спонукало наш особовий склад вкотре повірити в торжество справедливості і надіятися, що керівники міністерства змінять своє байдуже ставлення до тих осіб, які ризикуючи своїм життям, з найнижчою зарплатою в системі МНС, декларованими пільгами та соціальними гарантіями, принизливого ставлення до себе з боку керівництва, заробляють шану всім працівника Цивільного захисту.
Нажаль звернення до нового керівництва МНС України приводить нас до висновку, що керівники Міністерства міняються, а їх ставлення до особового складу, його проблем і особливо правопорушень минулого керівництва, не цікавить і залишається таким самим байдужим
Так, на лист в якому ми привели випадки порушень чинного законодавства минулим керівництвом Головного управління та факти переслідувань та незаконних звільнень оперативних працівників вже новий перший заступник міністра, В. Бут, заявив, що немов в ході перевірки, про яку ми, заявники, і не знали коли вона проводилася, немов не підтвердилася. Як могла проводитися перевірка фактів викладених в звернення профкому та правозахисної організації без залучення наших представників та повідомлення нас про перевірку фактів. Саме ми могли надати підтвердження всім фактам правопорушень але нас не повідомили про проведення такої перевірки. . (додаток № 1 )
Обурює також той факт на наше повідомлення про правопорушення минулого керівництва новий заступник від імені міністра відповідає, що вони (минулі керівники, бездіяльність яких ми оскаржували) вже давали нам немов всебічні й обґрунтовані відповіді. Це фактично означає, що нові керівники МНС підтримують протиправну, направлену проти особового складу, діяльність попередників. Це абсолютно суперечить як Вашим твердженням так і твердженням Миколи Яновича Азарова про службу Влади Народу!
Я, як керівник громадських організацій можу надати керівництву держави, Кабміну та новому керівництву МНС України докладний аналіз соціально-економічного стану працівників робота яких пов’язана з ризиком для життя для запровадження заходів поліпшуючи їх службовий стан.
Але першим з основних тягарів та порушень їх конституційних прав та гарантій, не зважаючи на низку інших і не менш важливих, є запровадження в 2008 році примусової контрактної служби, яка порушила конституційні права десятки тисяч (!) працівників цивільного захисту.
За рішенням загальних зборів колективів(профгруп ) пожежно-рятувальних підрозділів Ужгородщини, за підтримкою особового складу зі всієї України, яки підтримують наше звернення на сайті Форум 101, звертаюсь до Вас, як Гаранта наших конституційних прав і свобод людини і громадянина за допомогою! Нагадую та акцентую Вашу увагу, що це стосується десяток тисяч відважних вогнеборців та рятувальників!
Указами Президента України (№1040 від 15.09.2003р. та № 1467 від 19.12.2003 р.), з метою демілітарізації та позбавлення невластивих функцій, Війська ЦО та Органи та підрозділи Державної пожежної охорони (ДПО) реформовані в невійськову службу - Оперативно-рятувальну службу цивільного захисту (Службу цивільного захисту) особовий склад яких виконує свої обов’язки на професійній основі і не є військовослужбовцями.
Натомість, наказом МНС України № 203 від 17.03.2008 р. „Про укладання контрактів з особовим складом органів і підрозділів цивільного захисту”, в суперечь чинному законодавству, пожежні були переведені на контрактну службу. Переведення провадилося в примусовому порядку, під загрозою звільнення зі служби незважаючи на те, що Положенням про проходження служби особами рядового та начальницького складу органів та підозділів цивільного захисту( Постанова КМУ №629 передбачена і «кадрова служба осіб рядового і начальницького складу, зарахованих на службу до запровадження служби за контрактом».
Типова форма контракту з особовим складом органів та підрозділів цивільного захисту хоча і погоджена з відповідними міністерствами та відомствами але не може застосовуватись для осіб рядового та начальницького складу які не є військовослужбовцями. Ця Типова форма контракту ідентична Типовій формі контракту про проходження військової служби у Збройних Силах України Міністерства Оборони України(додаток № 2 ) але навіть Збройні Сили України одночасно не можуть перейти на контрактну службу і їх нормативними документами, для осіб які в же служать, передбачено перехід з кадрової на контрактну службу „за особистим бажанням”. Фактично це означає, що Міністр В. Шандра, своїм наказом перевів особовий склад МНС України на умови контрактів, які відповідають умовам проходження військової служби в суперечь чинному законодавству, яке забороняє створення не передбачених законодавством воєнізованих формувань і фактично мілітарізував міністерство.
Підписані особовим складом контракти є простою Типовою формою контракту і грубо порушують становище осіб рядового та начальницького складу органів та підрозділів Цивільного захисту МНС України їх конституційні, соціально-економічні, трудові та професійні права з наступних підстав:
1. Згідно п. 5 Постанови КМУ від 21 липня 2005 р. N 629 в цих органах для рядового і начальницького складу установлений не лише такий вид служби як « за контрактом» але і «кадрова служба осіб рядового і начальницького складу, зарахованих на службу до запровадження служби за контрактом». Фактично до запровадження контрактного виду служби весь особовий склад органів та підрозділів перебував на кадровій службі і за аналогією фактично працював на умовах безстрокових трудових договорів. Тому обмеження їх строками істотно погіршило становище працівників.
2. Примусове переведення працівника з кадрової на контракту службу, що є особливою формою строкового договору, позбавило працівника його права працювати до граничного віку (50 років) перебування на службі , яке передбачено ст. 50 ЗУ Про правові засади Цивільного захисту. Контрактом, ж цей термін, обмежується укладенним строком , і не передбачає жодної гарантії його продовження;
3. Умови контракту позбавляють працівника права відбуття на пенсію за вислугою років яке передбачене ст. 63-1 ЗУ Про правові засади цивільного захисту ( після 20 років служби)
4. Умови контракту мають ознаки примусової праці, яка заборонена ст. 43 Конституції України тому, що не предбачають розірвання контракту за згодою сторін чи особистим бажанням працівника, робота якого пов”язана з ризиком для життя, який має право в любий час відмовитись ризикувати своїм життям чи здоров”ям. (пожежні, рятувальники, тощо) та звільнитись зі служби . Навіть в разі, коли людина вирішує більш не ризикувати своїм життям і звільнитись зі служби або його не влаштовує фінансоувий стан і він позбавлений права на достатній рівень життя для себе і своєї родини він позбавлений звільнитись з роботи і перейти на іншу тому, що Контракт обмежує перелік сімейних обставин, за якими працівник може його розірвати постановою КМУ. Це порушує 48 статтю Конституції України.(додаток №3)
5. Типова форма контракту з особовим складом органів та підрозділів цивільного захисту хоча і погоджена з відповідними міністерствами та відомствами але не може застосовуватись для осіб рядового та начальницького складу які не є військовослужбовцями. Ця Типова форма контракту ідентична Типовій формі контракту про проходження військової служби у Збройних Силах України Міністерства Оборони .
6. В зв’язку з тим, що особи рядового та начальницького складу ДПО відповідно до ст. 18 ЗУ Про пожежну безпеку мають статус працівників на яких заведені Трудові книжки Типова форма контракту має відповідати вимогам Положення про порядок укладання контрактів при прийняття на роботу працівників (Постанова КМУ від 19.03.1994 р. №170) по аналогії Порядку комплектування та професійної підготовки основного особового складу аварійно-рятувальних служб та затвердженого ним Типової форми контракту, що укладається з рятувальниками (Постанова КМУ від 12.10.2001р.№ 1334)
Натомість в підписаних типових контрактах МНС відсутні і не визначені наступні обов”язкові умови : місце роботи ( орган чи підрозділ в якому працює працівник);службові функції ( коло функціональних обов”язків, посада, спеціальність, кваліфікація, професія); умови оплати, організації праці та матеріального забезпечення, встановлення доплат і надбавок,премій, винагород тощо ; забезпечення охорони праці та гарантії обов”язкового державного страхування для осіб робота яких пов”язана з ризиком для життя; не визначені умови, гарантії та компенсації в разі переїзду працівника в іншу місцевість, забезпечення житловою площею, витрати за найом житла чи користування готелем ; не визначений режим робочого часу і часу відпочинку працівника, тривалість відпустки; не передбачене забов”язання щодо компенсації моральної та матеріальної шкоди, заподіяної працівникові у разі дострокового розірвання контракту; умови розірвання контракту за згодою сторін та вищевказаних норм чинного законодавства.
Додатковими підставами скасування контрактів на наше переконання є наступне -
1. зміна безстрокових трудових договорів та запровадження строкових контрактів фактично є істотною зміною умов праці і без гарантій їх продовження створюють умови корупції при вирішенні питань їх продовження чи дострокового розірвання
2. згідно чинного законодавства контракт з працівниками та службовцями укладається при прийнятті на роботу(службу), а не через декілька років після того, хоча за згодою сторін не виключає такої можливості
3. При укладанні контракту, як особливої форми трудового договору(якщо він не військовий) повинне додержуватись правило про недопустимість погіршення становища працівника контрактом порівняно з умовами, встановленими законодавством. Такі умови контракту вважаються недійсними.
4. Строковий контракт укладається у випадках, коли трудові відносини - не можуть бути встановленими на невизначений термін з урахуванням характеру наступної роботи, умов її виконання або інтересів працівника тощо
5. відповідно до ЗУ Про профспілки, їх прав та гарантії діяльності роботодавець не вправі одноосібно, без погодження з профспілкою, вирішувати питання істотних змін умов праці тощо, а МНС порушило Генеральну Угоду між Кабміном та Федерацією профспілок в цьому питанні
6. Згідно правової позиції Мінюсту та Мінпраці типова форма контракту може використовуватись лише як методичний матеріал і є лише основою до якої за угодою сторін можуть вноситися будь які зміни та доповнення, які не суперечать чинному законодавству але це не було запропоновано і доведено до працівників. Натомість Департамент кадрової політики МНС відмовився вносити будь які зміни до контрактів
7. Укладання контракту з усіма працівниками є неправомочним, оскільки знижує рівень їхньої соціальної захищеності та суперечить вимогам Конвенції Міжнародної Організації Праці № 158 (1982), яка була ратифікована Україною 4 лютого 1994 року. Порушення цих вимог, за аналогією закону та права, відповідно до статті 9 КЗпПУ може бути підставою для визнання, недійними умов праці за контрактом, як таких, що погіршують становище працівника.
Весь особовий склад розуміє, що відповідним Законом Про правові засади цивільного захисту та Положенням про порядок проходження служби, в цих органах передбачена контрактна служба але цим же Положенням передбачено залишення на кадровій службі осіб рядового і начальницького складу, зарахованих на службу до запровадження служби за контрактом . Тому нам не цілком зрозуміла мета запровадження строкових договорів з вже працюючими працівниками, які фактично працюють на умовах безстрокових трудових договорів, крім обмеження наших трудових прав, погіршення нашого становища та можливості нашого дієвого соціального захисту.
Зміст запропонованого контракту, яким не передбачається ніщо інше крім виконання Конституції та законів України, Присяги, наказів начальників тощо, є ні чим іншим, як строковий контракт для військовослужбовців і він істотно погіршує наше становище . Ми погоджуємося, що в аварійний період, під час ліквідації надзвичайних ситуацій, в інтересах справи, більш чіткого керування ліквідацією тощо, має застосуватись принцип єдиноначальності та беззаперечного виконання не лише наказів але і вказівок начальників, які керують ліквідацією надзвичайної ситуації чи аварії. Але ми також переконані, що в безаварійний період, під час несення служби, застосування цього чисто військового принципу – безпідставне і шкідливе бо воно породжує зловживання та перевищення службового становища державними посадовцями та використання особового складу , сил та засобів не за призначенням . Ми можемо привести безліч випадків коли заради продовження чи просування по служби, отримання наступних звань, підвищення зарплати, премій, доплат та надбавок, з переляку бути звільненим зі служби тощо, деякі наші товариші були вимушені виконувати роботи, які не пов’язані з їх службовими обов’язками ( працювати у керівників на дачах, будувати їм житло, безоплатно працювати надурочно виконуючи роботи, які не входять в їх обов’язки і таке інше і це продовжується по теперішній час). При переукладанні таких контрактів це приведе до корупційних дій відповідних посадовців, які будуть мати переважне право вирішувати хто має право продовжувати службу, а кого за принциповість та небажання виконувати явно злочинні та протиправні накази та розпорядження, звільнити з роботи.
Таким чином, Умови типових контрактів, які були заключені з особами рядового та начальницького складу органів та підрозділів Цивільного захисту, які не є військовослужбовцями, суттєво погіршують їх становище після підписання контрактів, звужують зміст та обсяг вже існуючих конституційних прав і свобод (ст.22 Конституції України), порушують рівність конституційних прав і свобод громадян (ст.24), їх конституційні права на працю(ст43.) та на достатній життєвий рівень (ст.48), є ознакою примусової праці, яка заборонена ст. 43 Конституції України,. Обмежуючи права та свободи працівників підрозділів ЦЗ умови котракту порушують ст. 64 Коституції України і тому мають бути визнані недійсними, а запропонована Типова форма контракту таковою, яку не можна використовувати для підписання з службовцями, які не мають статусу військовослужбовців.
Спілкуючись з представниками різних гарнізонів пожбезпеки держави особисто, в учбових закладах, на сайті Форуму 101, через листування та від імені нашого особового складу прошу Вас, не доручаючи вирішення цієї справи тим „недалеким” посадовцям МНС, які створили даний прецедент, захистити та повернути десяткам тисяч вогнеборців та рятувальників їх конституційні права та соціальні гарантії, яких вони були позбавлені попереднім, не професіональним, а на моє особисте переконання злочинним керівництвом МНС України та повернути на кадрову службу весь особовий склад МНС України, робота якого пов’язана з ризиком для життя і який працював ще до запровадження контрактної служби наказом МНС № 203 від 17.03.2008 р.
Додаток.
1. Відповідь Першого заступника Міністра В. Бута на лист Міністру № 29-325-10
2. Копії типових форм контрактів МНС та ЗСУ.
3. Копія Постанови КМУ №150 від 04.03.1994р.
З повагою,
Голова профкому та
міського осередку
ЗОО ВГО « Правозахист» Майороші Ласло Юліусович.
Підтримуємо ЗВЕРНЕННЯ Про порушення конституційних прав та свобод десятки тисяч вогнеборців та рятувальників України, ППО атестованих пожежних Ужгорода від 13 .07. 2010 р. № 43/ 339-10 та вимоги викладені в ньому особовий склад_______________:
№ ПІП Посада Підпис