Перечитав ще раз, є деякі зауваження:
1) щодо розатестації фахівців кадрових відділів, МТЗ... В дані відділи приходять звідки? В основному з простих частин, тобто люди, які розуміють специфіку проходження нашої служби. Для прикладу, приходить ЗНЧ у ГУ (У) працювати в кадри, а його відразу розатестовують? Як на мене, сьогодні в кадрах є вільнонаймані працівники та атестовані, які займаються своїми напрямками, і це на мою думку вірно. Погано те, що багато вільнонайманих всовують в ГУ (У) просто по знайомству, і вони починають займатись службовою підготовкою, ІВР, матеріальним забезпеченням - це створює безлад і "перли документів"...
2) у реформуванні ВУЗів хороша мета, треба лише врахувати специфіку нового закону про вищу освіту (дещо застаріле законодавство)
3) не згоден щодо перебуванніна посаді НК молодшого начальницького складу при наявності лише одного відділення о/р. Обгрунтування не включає специфіку роботи НК. На думку автора НК займається лише гасінням пожеж, службовою підготовкою та господарськими роботами з підлеглими (тобто працює лише при чергуванні)? На начкарах такох висять тони документації, професійно підготувати яку КВ не зможуть (можливо я суджу просто по наших КВ?). Також берем до уваги обовязки, які скидає керівництво частини на НК, оскільки самі, при сьогоднішніх реаліях, виконують багато зайвої та невластивої роботи. Тобто, я маю на увазі, що не всі НК навіть справляються зі своєю роботою при штаті караулу в 5 осіб, що вже говорити про КВ...
Щодо даних пропозицій, вони звісно не включають в собі всі необхідні корінні зміни які необхідно провести щоб покращити нашу службу і вивести її на Європейський рівень, для цього потрібні пропозиції на десятках сторінках з глибокий аналізом всих існуючих нормативних і керівних документів. Ця робота потребує багато часу і зусиль, як для однієї людини. Метою даних пропозицій являється розпочати кардинальні зміни направлені на дійсне реформування системи цивільного захисту взагалі, а також підключення до даних змін дійсних професіоналів, які нададуть подальші пропозиції щодо конкретних змін в різних напрямках, шляхом обговорення так як це відбувається зараз на форумі. Надіюсь, що дані пропозиції хоч частково будуть введені в дію. Далі по зауваженням:
1) щодо розатестаціі співробітників різних відділів управлінь (головних управлінь). Дуже чудово, коли в дані відділу приходять з підрозділів як мінімум ЗНЧ. Беручи Полтавський "процвітаючий" гарнізон, то у відділі по роботі з персоналом дійсним професіоналом, що пройшов всі сходини служби (починаючи від пожежного до начальника міськрайвідділу) є начальник відділу, який перебуває на пенсії і очолює даний відділ, всі інші атестовані співробітники максимум про служили в підрозділах до 5 років і займали посади інспекторів, а в минулому році прибуло поповнення молодих лейтенантів, які розпочинають кар'єру в дану відділі і швидше її, як і їх попередники, там її і завершать. Пропозиція заключається в тому, щоб посади співробітників, які не приймають участь в реагуванні на НС(П) та ліквідації їх наслідків не атестувалися, а при призначенні на них пріоритет віддавався професіоналом, які проходили службу на практичних посадаха, але вийшли на пенсію і бажають продовжувати працювати передаючи свій практичний досвід молодшим співробникам підрозділів та враховуючи власний вносити і реалізовувати пропозиції, які б покращували нашу службу, а не робили її однією з найбільш бюрократичних машин та тормозом всього прогресивного в нашій державі. Взагалі, на мою думку в центральний апарат, управління (головні управління) нашої служби дійсно необхідно набирати співробітників як мінімум із ЗНЧ, які здатні аналізувати, прогнозувати ситуації різного характеру, робити висновки та вносити конструктивні пропозиції, як з даних ситуацій так і перевірок діяльності підрозділів, направлених на покращення їх діяльності. А не займатися передеранням довідок із інших перевірок з одніє пропозицією - заслуговує притягнення або вказати (суворо).
2) з приводу призначення офіцерів на посади НК у караулах менше одного відділення з чисельністю о/с у відділенні менше 5 чоловік. Нижче повідомлялось, що в статуті дій розписані обов'язки на відділення як мінімум із 6 чоловік без НК. В підрозділах по охороні сільських районів в найближчі, як мінімум 5 років, враховуючи всі теперішні ситуації в нашій державі, не передбачається збільшення штатноі чисельності чергових караулах (відділень), тому в них як було по 3-4 чоловіки на чергуванні, так і залишаться. Відразу залучити до чергування добровольців так не получиться, для цього в першу чергу необхідно внести зміни в організацію їх підготовки, плюс їх необхідно забезпечити якісним спеціальним одягом, спорядженням і так далі, а враховуючи велике небажання кервництва всіх рівнів, займатися цим питанням, це також далека перспектива. А в наших навчальних закладах вчать майбутніх НК діяти в складі повних, передбачених статусом дій, караулів (відділень). І ось коли вони потрапляють в такі підрозділи (якщо до цього не були в них на стажуванні) то переживають легкий стрес. Але питання даже не в цьому, з власного досвіду скажу, що для підрозділів по охороні сільських районів достатньо добре підготовлених КВ. Основне, щоб всі займалися своєю справою. Як казав адмірал царського флоту Макаров: "Хорошо делается то, что делается постоянно, а не от случая к случаю". А не так я наша служба знову почала займатися не властивими функціям (збір гуманітарноі допомоги, облік тимчасових переселенців, це взагалі не зрозуміле визначення. Є чітке визначення евакуаціі, яка є або безповоротня, або тимчасова і якою повинні займатися органи місцевого самоврядування і РДА (ОДА), а ми лише сприяти).
Для прикладу як влаштована пожежна охорона району з центром в м. Велічкі (Польща). В самому райцентрі знаходиться державна пожежна частина на цілодобове чергування в якій заступає караулах із штатноі чисельністю, якщо не помиляюся, 14 чоловік. Практично в кожному селі знаходиться добровільна пожежна команда без цілодобового чергування (в гміні, по нашому сільська рада, з 11 сел в 9 дані команди) в кожній команді визначається на добу черговий водій, який передає в державну частину дані про стан техніки (яка справна, на ремонті і таке інше). Так офіцерське звання має черговий диспетчер державної частини, а не начальник караулу, бо як він пояснив від його правельних дій (який автомобіль, яке відділення вислати, які служби задіяти) залежить успіх ліквідації тієї чи іншої НС(П). Так було, якщо нічого не змінилося, близько десяти років тому.
3) з приводу ліквідації дублюючих функцій управлінь ДСНС (їх підпорядкованих підрозділів) і управлінь (відділів) ОДА, РДА, місцевих органів самоврядування. Ця робота була розпочата в кінці 2013 році, але так і не була завершена (все скінчилося лише скороченням відділів при РДА). Надіюсь, що ця робота буде закінчена під час проведення адміністративної реформи органів місцевого самоврядування і органів виконавчої влади.
4) також хочеться доповнити дані пропозиції пунктом:
- після затвердження державного бюджету та відповідних кошторисів ДСНС і підпорядкованих підрозділів на відповідний календарний рік розміщувати дані документи на відповідних сайтах з вказанням розподілу видатків на всі підпорядковані підрозділи постатейно. Реалізація даної пропозиції дасть змогу мати уяву про реальний стан фінансування нашої служби, як всьому особовому складу так і всім громадян нашої держави і кожному робити відповідні висновки.