Проект постановления КМУ. Функций надзора у ДСНС нет вообще!
Проект постанови КМУ щодо оптимізації системи центральних органів виконавчої влади
Содержание номера
[ #955 (34) 01.09.2014 ]
Редакція Щотижневика АПТЕКА отримала проект постанови КМУ щодо оптимізації системи центральних органів виконавчої влади, розроблений Міністерством юстиції України. У разі ухвалення цього документа буде створено Державну службу України з лікарських засобів та контролю за наркотиками шляхом злиття Державної служби України з лікарських засобів та Державної служби України з контролю за наркотиками (крім функцій з формування державної політики з питань обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, а також координації діяльності органів виконавчої влади з цих питань).
Планується також, що буде ліквідовано Державну службу України з питань протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально небезпечних захворювань, а її функції буде покладено на МОЗ України. Також планується ліквідувати Державну інспекцію України з контролю за цінами, поклавши функції моніторингу динаміки цін (тарифів) на споживчому ринку на Державну службу статистики України.
Згідно з проектом постанови КМУ МОЗ України не здійснюватиме державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності. Натомість на профільне міністерство буде покладено функції із забезпечення формування державної політики з питань обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, координації діяльності органів виконавчої влади з цих питань, а також функцій з питань епідемічного благополуччя населення у сфері охорони здоров’я.
Читайте також: Дерегуляція бізнесу: Уряд має намір скоротити контролюючі центральні органи влади з 56 до 27
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» (далі – проект постанови) розроблено Міністерством юстиції на виконання пункту 2 доручення Прем’єр-міністра України Яценюка А.П. від 07 квітня 2014 року № 7843/1/1-14 щодо підготовки та подання в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проекту рішення щодо оптимізації системи центральних органів виконавчої влади та затвердження схеми спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади Кабінетом Міністрів через відповідних міністрів та доопрацьовано з урахуванням результатів наради, проведеної Прем’єр-міністром України Яценюком А.П. 17 червня 2014 року, а також відповідно до протоколу наради про результати обговорення питання скорочення кількості центральних органів виконавчої влади, що здійснюють державний нагляд (контроль) у відповідних сферах від 30 липня 2014 року та протоколу засідання Робочої групи з питання оптимізації контрольно-наглядових функцій та повноважень органів виконавчої влади від 4 серпня 2014 року відповідно на основі пропозицій зазначеної Робочої групи.
21 лютого 2014 року Верховна Рада України прийняла Закон України № 742-VII «Про відновлення дії окремих положень Конституції України», повернувши редакцію Конституції України зі змінами, внесеними законами України від 08 грудня 2004 року № 2222-IV, від 01 лютого 2011 року № 2952-VI, від 19 вересня 2013 року № 586-VII. Крім того, 27 лютого 2014 року парламентом було прийнято нову редакцію Закону України «Про Кабінет Міністрів України» № 794-VII та внесено зміни до Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» щодо приведення його у відповідність до Конституції України.
Відтак на сьогодні положеннями відновленої Конституції України здійснено перерозподіл повноважень між Верховною Радою України, Президентом України та Кабінетом Міністрів України, у зв’язку з чим Україна перейшла від президентсько-парламентської форми правління до парламентсько-президентської.
Так, відповідно до пунктів 9 та 91 статті 116 Конституції України Кабінет Міністрів України спрямовує і координує роботу міністерств, інших органів виконавчої влади; утворює, реорганізовує та ліквідовує відповідно до закону міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, діючи в межах коштів, передбачених на утримання органів виконавчої влади.
Аналогічні положення містяться у частині першій статті 21 Закону України «Про Кабінет Міністрів України», частині другій статті 16, частині першій статті 18 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади».
2. Мета і шляхи її досягнення
Основною метою проекту постанови є скорочення кількості центральних органів виконавчої влади, що здійснюють державний нагляд (контроль) у відповідних сферах державного управління, усунення дублювання їх повноважень.
Проектом постанови передбачається існування у системі центральних органів виконавчої влади 16 міністерств, 38 інших центральних органів виконавчої влади та 4 центральні органи виконавчої влади зі спеціальним статусом (Антимонопольний комітет, Державний комітет телебачення і радіомовлення, Фонд державного майна та Адміністрація Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації).
2.1. Так, проектом постанови передбачено ліквідація 8 центральних органів виконавчої влади, та пропонується передати функції цих ліквідованих органів міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, що здійснюють державне управління у тотожних сферах, що дозволить значно скоротити чисельність управлінського апарату та витрати на його утримання, а також підвищить ефективність державного управління.
2.2. Крім того, проектом постанови пропонується утворити центральні органи виконавчої влади шляхом злиття декількох центральних органів виконавчої влади, а саме пропонується утворити:
Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, реорганізувавши шляхом злиття 4 центральні органи виконавчої влади (Державну ветеринарну та фітосанітарну службу України, Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів, Державну санітарно-епідеміологічну службу України та Державну інспекцію сільського господарства України);
Державну службу України з безпеки на транспорті, реорганізувавши шляхом злиття 3 центральні органи виконавчої влади (Державну авіаційну службу України, Державну інспекцію України з безпеки на морському та річковому транспорті, Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті);
Державне агентство з управління природними ресурсами України, реорганізувавши шляхом злиття 4 центральні органи виконавчої влади (Державне агентство земельних ресурсів України, Державне агентство лісових ресурсів України, Державне агентство рибного господарства України, Державне агентство водних ресурсів України);
Державну службу України з питань праці, реорганізувавши шляхом злиття 2 центральні органи виконавчої влади (Державну інспекцію України з питань праці та Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України).
2.3. Враховуючи вимоги Кодексу України про адміністративні правопорушення, законів України «Про електроенергетику», «Про теплопостачання», які передбачають функціонування у системі центральних органів виконавчої влади центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду, пропонується утворити Державну інспекцію енергетичного нагляду, поклавши на неї здійснення функцій, які на сьогодні реалізуються відокремленими структурними підрозділами державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» – Державною інспекцією з експлуатації електричних станцій і мереж та Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
2.4. Для підвищення ефективності реалізації політики в зазначених сферах контролю якості та безпеки лікарських засобів обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу (які безпосередньо стосуються охорони здоров’я населення) та посилення відповідальності за її здійснення, з метою оптимізації структури зазначених центральних органів виконавчої влади та забезпечення скорочення чисельності управлінського апарату і витрат на його утримання пропонується утворити Державну службу України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, реорганізувавши шляхом злиття Державну службу України з лікарських засобів та Державну службу України з контролю за наркотиками.
Також проектом постанови запропоновано затвердити схему спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади Кабінетом Міністрів України через відповідних міністрів, визначити питання правонаступництва органів, що реорганізуються відповідно до цього проекту постанови, а також утворити комісії з проведення реорганізації та ліквідації центральних органів виконавчої влади.
3. Правові аспекти
Правовими підставами для розроблення проекту постанови є:
Конституція України;
Закон України «Про Кабінет Міністрів України»;
Закон України «Про центральні органи виконавчої влади».
Проект постанови за предметом правового регулювання не належить до пріоритетних сфер, в яких відповідно до Закону України від 18 березня 2004 року № 1629-VI «Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу» здійснюється адаптація законодавства України до законодавства Європейського Союзу.
Проект постанови не потребує проведення гендерно-правової експертизи.
Проект постанови за предметом правового регулювання не стосується Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року та протоколів до неї.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація положень проекту постанови не потребуватиме додаткових витрат з державного та місцевих бюджетів.
5. Регіональний аспект
Проект постанови не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
51. Запобігання дискримінації
У проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.
6. Запобігання корупції
У проекті постанови відсутні правила і пропозиції, які містять ризики вчинення корупційних правопорушень.
Проект постанови не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.
7. Громадське обговорення
Проект постанови не потребує проведення консультацій з громадськістю.
8. Позиція соціальних партнерів
Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.
9. Оцінка регуляторного впливу
Проект постанови не є регуляторним актом.
10. Прогноз результатів
Прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» забезпечить практичну реалізацію положень Конституції України, законів України «Про внесення змін до Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» щодо приведення його у відповідність із Конституцією України» від 27 лютого 2014 року № 795-VII та «Про Кабінет Міністрів України» від 27 лютого 2014 року № 794-VII, а також дозволить скоротити кількість центральних органів виконавчої влади, що здійснюють державний нагляд (контроль) у відповідних сферах державного управління, усунути дублювання їх повноважень, а також значно скоротити чисельність управлінського апарату та витрати на його утримання, а також підвищить ефективність державного управління.Міністр Павло Петренко
Проект
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади
З метою оптимізації системи центральних органів виконавчої влади та відповідно до пунктів 9 та 91 статті 116 Конституції України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Утворити:
Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів , реорганізувавши шляхом злиття Державну ветеринарну та фітосанітарну службу України, Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів, Державну санітарно-епідеміологічну службу України та Державну інспекцію сільського господарства України (крім функцій з реалізації державної політики у сфері державного нагляду (контролю) за племінною справою у тваринництві, функцій з питань гігієни праці, епідемічного благополуччя населення у сфері охорони здоров’я, здійснення державного нагляду (контролю) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, родючості ґрунтів, експлуатації та технічного стану машин), а також поклавши на Службу, що утворюється, функції щодо здійснення формування державної політики у відповідних сферах та функції здійснення державного нагляду (контролю) у сфері туризму та курортів, здійснення радіаційного контролю лісової продукції;
Державне агентство з управління природними ресурсами України, реорганізувавши шляхом злиття Державне агентство земельних ресурсів України, Державне агентство лісових ресурсів України, Державне агентство водних ресурсів України та Державне агентство рибного господарства України та поклавши на Агентство, що утворюється, функції з реалізації державної політики, які виконували агентства, що припиняються (крім функцій з ведення та адміністрування державного земельного кадастру, здійснення державної реєстрації земельних ділянок та обмежень у їх використанні, функцій з контролю за використанням та збереженням географічних назв, організації та здійснення державного геодезичного нагляду за виконанням топографо-геодезичних і картографічних робіт та інших функцій у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, здійснення державного нагляду у сфері землеустрою, функцій із здійснення державного контролю за додержанням законодавства з ведення лісового господарства (окрім державного контролю за шкідливими організмами та захистом рослин), здійснення радіаційного контролю лісової продукції, дозиметричний контроль робочих місць та доз опромінення працівників, здійснення державного контролю за дотриманням законодавства в галузі мисливського господарства і полювання, організації роботи з укладання з користувачами мисливських угідь договорів про умови ведення мисливського господарства та здійснення контролю за виконанням цих договорів, здійснення державного контролю у галузі охорони, використання та відтворення водних живих ресурсів у виключній (морській) економічній зоні України, територіальному морі, внутрішніх водах України, внутрішніх водоймах України та у водах, що знаходяться поза межами юрисдикції України, щодо риболовних суден, що плавають під Державним Прапором України відповідно до міжнародних договорів України, здійснення державного контролю технічного стану рибозахисних споруд, проведення рибозахисних заходів на водозабірних та інженерних спорудах меліоративних систем, здійснення контролю за дотриманням правил рибальства, здійснення контролю за дотриманням лімітів і нормативів використання водних живих ресурсів, здійснення контролю за дотриманням правил використання об’єктів тваринного світу в частині водних живих ресурсів, здійснення контролю за достовірністю подання суб’єктами господарської діяльності, пов’язаної з добуванням і використанням риби та інших водних живих ресурсів, звітних даних про обсяги використання рибних та інших водних живих ресурсів, здійснення контролю за дотриманням порядку придбання або збуту осетрових видів риб та продукції з них, здійснення контролю щодо рівневого режиму роботи рибогосподарських водних об’єктів, які б забезпечували повноцінне існування гідро біонтів, погодження режимів рибогосподарської експлуатації водних об’єктів та контролю діяльність спеціальних товарних рибних господарств, встановлення в установленому порядку заборони вилову водних живих ресурсів в окремих водоймах (на їх ділянках) та забезпечення контролю за дотриманням заборони, здійснення контролю діяльності галузевої системи науково-технічної інформації, участі у заходах з контролю якості безпеки продуктів рибного лову, харчової продукції при їх виробництві, зберіганні, транспортуванні, реалізації, використанні та утилізації, функцій із здійснення державного контролю за безпекою мореплавства флоту рибної промисловості, контролю за дотриманням кваліфікаційних вимог (стандартів) щодо підготовки та сертифікації персоналу риболовних суден, здійснення державного контролю за системою моніторингу риболовних суден, здійснення технічного нагляду та нагляду за дотриманням вимог міжнародних договорів, що стосуються технічного стану суден рибної промисловості);
Державну службу України з безпеки на транспорті, реорганізувавши шляхом злиття Державну авіаційну службу України, Державну інспекцію України з безпеки на морському та річковому транспорті, Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті, а також поклавши на Службу, що утворюється функції із здійснення державного контролю за безпекою мореплавства флоту рибної промисловості, контролю за дотриманням кваліфікаційних вимог (стандартів) щодо підготовки та сертифікації персоналу риболовних суден, здійснення державного контролю за системою моніторингу риболовних суден, здійснення технічного нагляду та нагляду за дотриманням вимог міжнародних договорів, що стосуються технічного стану суден рибної промисловості, здійснення державного нагляду (контролю) в частині експлуатації та технічного стану машин;
Державну службу України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, реорганізувавши шляхом злиття Державну службу України з лікарських засобів та Державну службу України з контролю за наркотиками (крім функцій з формування державної політики з питань обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, а також координації діяльності органів виконавчої влади з цих питань);
Державну службу України з питань праці, реорганізувавши шляхом злиття Державну інспекцію України з питань праці та Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України (крім функцій з реалізації державної політики у сфері охорони надр), а також поклавши на Службу, що утворюється функції з реалізації державної політики у сфері гігієни праці та функції із здійснення дозиметричного контролю робочих місць та доз опромінення працівників;
Державну інспекцію енергетичного нагляду, поклавши на Інспекцію реалізацію державної політики з нагляду (контролю) у сфері електроенергетики та теплопостачання.
2. Ліквідувати:
Державну службу України з питань захисту персональних даних;
Державну службу України з питань протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально небезпечних захворювань, поклавши її функції на Міністерство охорони здоров’я України;
Державне агентство України з питань кіно, поклавши його функції на Міністерство культури України;
Державне агентство України з туризму та курортів, поклавши його функції на Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (крім здійснення державного нагляду (контролю) у сфері туризму та курортів);
Державну пробірну службу України, поклавши функції з реалізації державної політики у сфері державного пробірного контролю на Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів;
Державну інспекцію України з контролю за цінами, поклавши функції моніторингу динаміки цін (тарифів) на споживчому ринку на Державну службу статистики України; Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами України, поклавши його функції на Міністерство економічного розвитку і торгівлі України;
Державне агентство екологічних інвестицій України, поклавши його функції на Міністерство екології та природних ресурсів України.
3. Покласти на:
Міністерство аграрної політики та продовольства України функції з реалізації державної політики у сфері державного нагляду (контролю) за племінною справою у тваринництві;
Міністерство охорони здоров’я України функції із забезпечення формування державної політики з питань обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, координації діяльності органів виконавчої влади з цих питань, а також функцій з питань епідемічного благополуччя населення у сфері охорони здоров’я;
Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України функції з ведення та адміністрування державного земельного кадастру;
Державну реєстраційну службу України функції із здійснення державної реєстрації земельних ділянок та обмежень у їх використанні;
4. Перейменувати Пенсійний фонд України у Фонд соціального страхування України.
5. Затвердити Схему спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади Кабінетом Міністрів України через відповідних членів Уряду, що додається.
6. Установити, що центральні органи виконавчої влади, що утворюються шляхом реорганізації інших центральних органів виконавчої влади, є правонаступниками органів, які реорганізуються.
Центральні органи виконавчої влади, на які цією постановою покладені функції з реалізації державної політики у відповідній сфері, виконують повноваження у визначених сферах компетенції відповідних органів, що ліквідуються згідно з цією постановою.
7. Утворити:
комісії з проведення реорганізації центральних органів виконавчої влади на чолі з першими заступниками (заступниками) керівників таких органів за переліком згідно з додатком 1;
комісії з проведення ліквідації центральних органів виконавчої влади на чолі з першими заступниками (заступниками) керівників таких органів за переліком згідно з додатком 2.
Головам комісій, утворених згідно з цією постановою:
затвердити персональний склад комісій;
забезпечити здійснення заходів, пов’язаних з реорганізацією або ліквідацією центральних органів виконавчої влади;
поінформувати у шестимісячний строк Кабінет Міністрів України про результати проведеної роботи.
8. Міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади:
у місячний строк подати Кабінетові Міністрів України проекти своїх положень, розроблені відповідно до цієї постанови;
у місячний строк подати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо внесення до актів законодавства змін, що випливають з цієї постанови, та привести власні нормативно-правові акти у відповідність з цією постановою.Прем’єр-міністр України А.П. Яценюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від «__»______ 2014 року №
СХЕМА
спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади Кабінетом Міністрів України через відповідних членів Уряду
І. Міністерства:
Міністерство аграрної політики та продовольства України
Міністерство внутрішніх справ України
Міністерство екології та природних ресурсів України*
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України*
Міністерство енергетики та вугільної промисловості України*
Міністерство закордонних справ України*
Міністерство інфраструктури України*
Міністерство культури України*
Міністерство молоді та спорту України*
Міністерство оборони України*
Міністерство освіти і науки України*
Міністерство охорони здоров’я України*
Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України*
Міністерство соціальної політики України*
Міністерство фінансів України*
Міністерство юстиції України*
*Орган не здійснює державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності
ІІ. Центральні органи виконавчої влади:
Державна архівна служба України
Державна фітосанітарна служба України
Державна виконавча служба України
Державна казначейська служба України
Державна міграційна служба України*
Державна пенітенціарна служба України*
Державна регуляторна служба України
Державна реєстраційна служба України*
Державна служба геології та надр України*
Державна служба експортного контролю України
Державна служба інтелектуальної власності України
Державна служба статистики України
Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками
Державна служба України з надзвичайних ситуацій*
Державна служба фінансового моніторингу України
Державна фіскальна служба України