ПРОЕКТ
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законів України щодо повноважень та порядку діяльності спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань цивільного захисту та інших органів виконавчої влади
_________________________________________________________
Верховна Рада України постановляє:
І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1. У Кодекс України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122):
1) у статті 18816 назву та частину першу цієї статті викласти у такій редакції:
“Стаття 18816. Невиконання законних вимог посадових осіб органів державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки
Невиконання законних вимог посадових осіб органів державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки, -”;
2) у статті 255:
у пункті 1 частини першої статті 255 слова “Державної інспекції цивільного захисту та техногенної безпеки» замінити словами “органів державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки”;
у пункті 10 частини другої слово “сільської” замінити словом «місцевої».
2. У Законі України “Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи” (Відомості Верховної Ради УРСР, 1991р., № 16, ст.198; Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 13, ст.177, № 37, ст.541; 1993 р., № 10, ст.76; 1995 р., № 19, ст.136; 1996 р., № 3, ст.11):
1) у частині першій статті 8 слова “спеціальний підрозділ Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи - Адміністрація зони, яка має статус юридичної особи” замінити словами “спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань здійснення управління зоною відчуження, а також зоною безумовного (обов'язкового) відселення”;
2) у частині другій і третій статті 8, статтях 12, 14 слова “Адміністрація зони” у всіх відмінках замінити словами “спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань здійснення управління зоною відчуження, а також зоною безумовного (обов'язкового) відселення”;
3) у тексті Закону слова “Міністерство України з питань
надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи”, “Міністерство сільського господарства
і продовольства України”, “Міністерство охорони навколишнього
природного середовища та ядерної безпеки України”, “Державний
комітет України по стандартизації, метрології та сертифікації” у всіх відмінках замінити словами «спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань здійснення управління зоною відчуження, а також зоною безумовного (обов'язкового) відселення», “Міністерство аграрної політики та продовольства України”, “Міністерство екології та природних ресурсів України”, “Державна служба технічного регулювання України” у відповідних відмінках.
3. У частині другій статті 39 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (Відомості Верховної Ради УРСР, 1991, № 16, ст. 200; 1992, № 37, ст. 543; 1996, № 35, ст. 162; 2008, 5-6, ст. 78; 2008, № 7-8, ст. 78) слова “Адміністрації зони відчуження” замінити словами “спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань здійснення управління зоною відчуження, а також зоною безумовного (обов'язкового) відселення”.
4. У пункті 2 статті 13 Закону України “Про приватизацію державного майна” (Відомості Верховної Ради України, 1992, № 24, ст. 348; 2004, № 6, ст. 38; 2004, № 19, ст. 253; 2004, № 45, ст. 501; 2007, № 7-8, ст. 66;) слова “територіальних органів центрального органу виконавчої влади з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” замінити словами “територіальних органів управління спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту”.
5. У Законі України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” (Відомості Верховної Ради України, 1992, № 29, ст. 399; Офіційний вісник України, 2007, № 44, ст. 1776; 2009, № 8, ст. 238;):
1) статтях 9, 17 слова “Міністерством України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” замінити словами “Міністерством надзвичайних ситуацій України, Державною інспекцією техногенної безпеки”;
2) у тексті Закону після слів “підрозділів цивільного захисту” у всіх відмінках доповнити словами “Державна інспекція техногенної безпеки” у відповідних відмінках.
6. У тексті Кодексу України “Про надра” (Відомості Верховної Ради України, 1994, № 36, ст.340) слова “Державний комітет України по нагляду за охороною праці” у всіх відмінках замінити словами “центральний орган виконавчої влади з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення” у відповідних відмінках.
7. У Законі України “Про пожежну безпеку” (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 5, ст. 21; 1998 р., № 10, ст. 36; 2010 р., № 28, ст. 353):
1) у статті 4:
у частині другій та третій слова “Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” в усіх відмінках замінити словами “Центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері пожежної безпеки, здійснення державного нагляду (контролю) у цій сфері” у відповідних відмінках;
абзац другий частини другої викласти у такій редакції:
“здійснює безпосередньо та через свої територіальні органи державний пожежний нагляд у державі, пожежно-технічне обслуговування підприємств, установ, організовує та забезпечує здійснення пожежно-технічного обслуговування підприємств, установ, організацій та інших об’єктів на підставі договорів, координує діяльність міністерств, інших центральних органів виконавчої влади з питань удосконалення пожежної охорони та забезпечення пожежної безпеки;”;
доповнити частиною четвертою такого змісту:
“Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань цивільного захисту організовує та здійснює через територіальні органи охорону від пожеж міст, інших населених пунктів, а також підприємств, установ, організацій та інших промислових об’єктів на підставі договорів.”;
2) у статті 5:
в абзаці четвертому частини першої слова “і постанов” замінити словами “, постанов та розпоряджень”;
у частині п’ятій слова “Міністерством України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” замінити словами “спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань цивільного захисту”;
3) у статті 7:
у частині першій слова “державною пожежною охороною” замінити словами “центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері пожежної безпеки, здійснення державного нагляду (контролю) у цій сфері, та його територіальними органами”;
частину п’яту доповнити новими абзацами сьомим - десятим такого змісту:
“надають відповідно до законодавства державні (адміністративні) та платні послуги;
надають технічні умови з інженерного забезпечення об’єкта будівництва щодо пожежної безпеки у порядку та строки, встановлені законодавством;
проводять у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, експертизу проектної документації на влаштування засобів протипожежного захисту щодо відповідності вимогам нормативних актів з пожежної безпеки та беруть участь у прийнятті в експлуатацію виконаних робіт протипожежного призначення;
здійснюють інші повноваження, передбачені законодавством.”;
у частині сьомій:
підпункт 1 викласти в такій редакції:
“1) проводити у робочий час (у тому числі в нічний, якщо це передбачено графіком роботи підприємства, установи, організації незалежно від форм власності) у присутності керівника чи його заступника або уповноваженої особи суб’єкта господарювання планові (позапланові) перевірки органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, фізичних осіб – підприємців з питань дотримання (виконання) законодавства у сфері пожежної безпеки і в разі необхідності витребовувати відповідні документи і відбирати пояснення;”;
підпункт 2 викласти у такій редакції:
“2) давати (надсилати) керівникам міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, керівникам та іншим посадовим особам підприємств, установ та організацій, а також громадянам обов’язкові для виконання приписи, постанови та розпорядження;”
підпункт 4 після слова “постанов” доповнити словами “та розпоряджень”;
підпункт 5 викласти в такій редакції:
“5) застосовувати адміністративно-господарські штрафи до підприємств, установ та організацій за порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки, невиконання приписів, постанов та розпоряджень посадових осіб органів державного пожежного нагляду у випадках, передбачених цим Законом та іншими актами законодавства;”;
доповнити частину новими підпунктами 6 та 7 такого змісту:
“6) проводити позапланові перевірки підприємств, установ та організацій, інших суб‘єктів господарювання незалежно від форм власності, а також будівель, споруд, новобудов щодо додержання та виконання вимог пожежної безпеки у разі:
проведення перевірки виконання заходів, передбачених приписами, постановами, розпорядженнями посадових осіб органів державного пожежного нагляду;
подання керівником підприємства, установи, організації іншого суб‘єкта господарювання незалежно від форм власності письмової заяви про здійснення перевірки із зазначенням причин;
надходження письмового звернення або повідомлення фізичної чи юридичної особи про порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки;
надання органу державного пожежного нагляду в заяві на видачу дозволу на початок роботи та документів, що додаються до неї, а також у декларації відповідності об’єкта (об’єктів) недостовірної інформації щодо відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;
ускладнення ситуації з пожежами, необхідності здійснення сезонних пожежно-профілактичних заходів, забезпечення або посилення пожежної безпеки об‘єктів та населених пунктів, якщо проведення такої перевірки передбачено відповідно рішеннями Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування;
7) виконувати інші повноваження, передбачені законодавством.”;
4) у статті 8 слова “Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” в усіх відмінках замінити словами “спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань цивільного захисту” у відповідних відмінках;
5) у статті 10:
у частині дев’ятій слова “урядовим органом державного нагляду у сфері пожежної безпеки та територіальними органами державного пожежного нагляду” замінити словами “центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері пожежної безпеки, здійснення державного нагляду (контролю) у цій сфері, та його територіальними органами”;
у частині вісімнадцятій слова “урядового органу державного нагляду у сфері пожежної безпеки” замінити словами “центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері пожежної безпеки, здійснення державного нагляду (контролю) у цій сфері,”;
6) у статті 12 слова “Українським науково-дослідним інститутом пожежної безпеки Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” замінити словами “науково-дослідними установами спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту”;
7) у статті 16:
частину першу викласти у такій редакції:
“Державна пожежна охорона формується на базі існуючих воєнізованої та професійної пожежної охорони, органів і підрозділів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту, органів державного пожежного нагляду”;
частину третю викласти в такій редакції:
“Державна пожежна охорона складається з органів державного пожежного нагляду, підрозділів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту, підрозділів, які здійснюють охорону від пожеж та пожежно-технічне обслуговування підприємств, установ, організацій та інших об’єктів на основі договорів, апаратів управління, допоміжних служб”;
8) у другому і п’ятому реченнях частини першої статті 17 слова “підрозділів внутрішньої служби” та “внутрішньої служби” замінити відповідно словами “органів і підрозділів цивільного захисту» та «служби цивільного захисту”;
9) у статті 19
у частині першій слова “на контрактній основі» замінити словами «на конкурсній або контрактній основі”, а слова “Міністерством України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” замінити словами “спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту”;
частину другу виключити;
10) у статті 20:
у частині першій слова “проходження служби особовим складом органів внутрішніх справ” замінити словами “проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту”;
частину третю виключити;
11) у частині першій статті 21 слова “внутрішніх справ” замінити словами “та підрозділів цивільного захисту”;
12) у частині восьмій статті 22 слова “Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” замінити словами “спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту, центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері пожежної безпеки, здійснення державного нагляду (контролю) у цій сфері”;
13) частину сьому статті 23 виключити;
14) доповнити Закон статтею 232 такого змісту:
“Стаття 232. Відшкодування шкоди, завданої особі, що брала участь у гасінні пожежі
У разі загибелі або каліцтва особи, яка брала участь у гасінні пожежі, а також іншої шкоди, завданої цій особі, якщо вона не є працівником державної, відомчої, місцевої пожежної охорони або членом добровільної пожежної дружини (команди), членам її сім’ї або їй надається грошова допомога відповідно до законодавства.”;
15) у статті 25 слова “Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” замінити словами “спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань цивільного захисту”;
16) у частині першій статті 26 слова “Міністерством України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” замінити словами “спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань цивільного захисту”;
17) у частині другій статті 28 слова “Міністерством освіти України за погодженням з Міністерством України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” замінити словами “спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань освіти за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань цивільного захисту”;
18) статтю 31 викласти у такій редакції:
“Статті 31. Контроль за діяльністю відомчої, місцевої та добровільної пожежної охорони
Контроль за діяльністю відомчої, місцевої та добровільної пожежної охорони здійснюють органи державного пожежного нагляду, а також у межах компетенції міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, керівники підприємств, установ та організацій, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування.”;
19) статтю 33 викласти у такій редакції:
“ Стаття 33. Участь страхових організацій в забезпеченні пожежної безпеки
Страховики (перестраховики), які здійснюють діяльність із страхування майна від вогневих ризиків, а також страхування цивільної відповідальності суб’єктів господарювання за шкоду, яку може бути заподіяно пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи вибухопожежонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного та санітарно-епідеміологічного характеру, зобов’язані здійснювати державній пожежній охороні відрахування від страхових платежів з цих видів страхування на проведення протипожежних заходів.
Порядок, правила та розмір відрахувань, визначається Кабінетом Міністрів України.”
20) у статті 34:
у частині другій:
у першому реченні слова “Міністром України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” замінити словами “керівником спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту”;
у другому реченні цифри “01” замінити цифрами “101”;
доповнити третє речення після слів “станцій метрополітену” словами “, підземних комплексів торговельного та іншого призначення”;
у частині третій слова “Державним комітетом України по нагляду за охороною праці та Міністерством лісового господарства України” замінити словами “центральним органом виконавчої влади з питань нагляду за охороною праці та центральним органом виконавчої влади з питань лісового господарства”;
у частині восьмій слова “Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” замінити словами “спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань цивільного захисту”;
21) статтю 35 викласти в такій редакції:
“Стаття 35. Відповідальність за порушення вимог пожежної безпеки
У разі порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки, використання пожежної техніки та засобів пожежогасіння не за призначенням, невиконання приписів, розпоряджень та постанов посадових осіб органів державного пожежного нагляду або створення перешкод для їх діяльності винні в цьому громадяни, громадяни – суб’єкти підприємницької діяльності, посадові особи, інші працівники підприємств, установ, організацій та суб’єктів господарювання незалежно від форм власності притягаються до відповідальності згідно із законом.
За порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки, невиконання приписів, постанов та розпоряджень органів державного пожежного нагляду посадовими особами цих органів на підприємства, установи та організації, інші суб’єкти господарювання незалежно від форм власності накладається адміністративно-господарський штраф у розмірах та порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Адміністративно-господарський штраф сплачується до Державного бюджету.
Несплата адміністративно-господарського штрафу протягом місяця тягне за собою нарахування на суму накладеного штрафу пені у розмірі двох відсотків від суми штрафу за кожний день прострочення.
Рішення посадової особи органу державного пожежного нагляду про накладення адміністративно-господарського штрафу може бути оскаржено до суду в місячний строк з дня вручення відповідної постанови.”;
22) у статті 40 слова “Міністерством України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” замінити словами “центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері пожежної безпеки, здійснення державного нагляду (контролю) у цій сфері, за погодженням з Кабінетом Міністрів України”;
23) доповнити Закон статтею 42 такого змісту:
“Стаття 42. Аудит з пожежної безпеки
Аудит з пожежної безпеки – перевірка, яка полягає у документально оформленому, системному, незалежному процесі збирання, аналізу і об’єктивному оцінюванні доказів об’єкта аудиту для встановлення відповідності існуючої системи забезпечення пожежної безпеки на об’єкті та управління нею, а також їх відповідності іншим критеріям з питань пожежної безпеки.
Об’єктами аудиту з пожежної безпеки є об‘єкти підприємств, установ та організацій, їх філії та представництва чи об’єднання, інші господарські об’єкти суб‘єктів господарювання незалежно від форм власності, а також об’єкти підвищеної небезпеки та вибухопожежонебезпечні об’єкти.
Аудит з пожежної безпеки є внутрішнім і зовнішнім. Внутрішній аудит здійснюється власником об’єкта з метою перевірки відповідності системи управління пожежною безпекою вимогам законодавства з питань пожежної безпеки. Зовнішній аудит з пожежної безпеки здійснюється виконавцем аудиту на замовлення власника об’єкта.
Виконавцем зовнішнього аудиту з пожежної безпеки може бути лише юридична особа, яка відповідно до вимог законодавства має право здійснювати аудит з пожежної безпеки.
Висновок аудиту з пожежної безпеки є офіційним документом, що засвідчується підписом аудитора (аудиторів) з пожежної безпеки та печаткою аудиторської організації з пожежної безпеки, що здійснювала аудит.
У разі наявності у замовника аудиту висновків зовнішнього аудиту з пожежної безпеки планові перевірки органами державного пожежного нагляду об‘єкта аудиту не проводяться.
Порядок та умови проведення аудиту з пожежної безпеки, а також порядок контролю за виконавцями аудиту встановлюється Кабінетом Міністрів України.”;
24) у тексті Закону слова “та регіонального” виключити.
8. У Законі України “Про аварійно-рятувальні служби” (Відомості Верховної Ради України, 2000, № 4, ст. 25; 2001, № 9, ст. 38, 2011, № 6, ст. 41):
1) у статті 9:
у частині першій слова “як професійні” виключити;
у частині сьомій слова “центральним органом виконавчої влади, до компетенції якого належать питання захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру” замінити словами “центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах техногенної безпеки, цивільного захисту, державного нагляду (контролю) у цих сферах та за діяльністю аварійно-рятувальних служб”;
2) в абзаці третьому частини першої статті 36 слова “спеціальна інспекція центрального органу виконавчої влади з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” замінити словами “центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах техногенної безпеки, цивільного захисту, державного нагляду (контролю) у цих сферах та за діяльністю аварійно-рятувальних служб”;
3) у тексті Закону слова “центральний орган виконавчої влади з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” у всіх відмінках замінити словами «спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань цивільного захисту» у відповідних відмінках.
9. У Законі України “Про правовий режим надзвичайного стану” (Відомості Верховної Ради України, 2000, № 23, ст. 176; 2003, № 29, ст. 233)
1) у статті 10:
абзац четвертий виключити;
доповнити статтю частиною другою такого змісту:
“У разі введення надзвичайного стану з підстав, передбачених пунктом 1 частини другої статті 4 цього Закону, повноваження військового командування здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань цивільного захисту.”;
2) у частині четвертій статті 14 слова “центральних органів виконавчої влади з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи» замінити словами «центральних органів виконавчої влади з питань надзвичайних ситуацій”;
3) у частині першій статті 20 слова “військ Цивільної оборони,” виключити.
10. У статті 23 Закону України “Про перевезення небезпечних вантажів” (Відомості Верховної Ради України, 2000, № 28, ст. 222) слова “центральний орган виконавчої влади з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” замінити словами “спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань цивільного захисту”.
11. У частині другій статті 3 Законі України “Про охорону культурної спадщини” ( Відомості Верховної Ради України (Відомості Верховної Ради України, 2000, № 39, ст. 333; 2005, № 5, ст. 114) слова “Адміністрацією зони та центральним органом виконавчої влади з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” замінити словами “центральним органом виконавчої влади”.
12. У тексті Закону України “Про об’єкти підвищеної небезпеки” (Відомості Верховної Ради України, 2001, № 15, ст. 73) слова “захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру” у всіх відмінках замінити словами “центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах техногенної безпеки, цивільного захисту, державного нагляду (контролю) у цих сферах та за діяльністю аварійно-рятувальних служб” у відповідних відмінках.
13. У Законі України “Про боротьбу з тероризмом” (Відомості Верховної Ради України, 2003, № 25, ст. 180; 2005, № 25, ст. 335; 2006, № 14, ст. 116; 2010, № 29, ст. 392; 2010, № 19, ст. 151):
1) у статті 4:
абзац четвертий частини третьої викласти у такій редакції:
“Міністерство надзвичайних ситуацій України;”;
доповнити частину четверту новим абзацом третім такого змісту:
“центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, державного нагляду (контролю) у цих сферах та за діяльністю аварійно-рятувальних служб”.
У зв’язку з цим абзаци третій – дванадцятий вважати абзацами четвертим – тринадцятими;
2) у частині четвертій статті 5 слова “Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи” замінити словами “Міністерство надзвичайних ситуацій України”;
3) у статті 7:
частину третю викласти у такій редакції:
“Міжвідомча координаційна комісія Антитерористичного центру при Службі безпеки України формується з керівника Антитерористичного центру та його заступників, заступників керівників Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства надзвичайних ситуацій України, Генерального штабу Збройних Сил України, спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань виконання покарань, Управління державної охорони України, Служби зовнішньої розвідки України, Державного комітету фінансового моніторингу України, Державної архівної служби України, Київської міської державної адміністрації, інших суб'єктів боротьби з тероризмом та центральних органів виконавчої влади відповідно до розподілу функціональних обов'язків; командувача внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України; начальника Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Київ; начальників Департаменту захисту національної державності й Центру спеціальних операцій боротьби з тероризмом, захисту учасників кримінального судочинства та працівників правоохоронних органів Служби безпеки України, Головного управління Служби безпеки України у місті Київ та Київській області.”;
частину шосту викласти у такій редакції:
“До складу координаційних груп при регіональних органах Служби безпеки України входять керівники регіональних органів Служби безпеки України, Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь (управлінь) Міністерства внутрішніх справ України в областях, містах Київ та Севастополь, головних управлінь (управлінь) Міністерства надзвичайних ситуацій України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, структурних підрозділів з питань цивільного захисту Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, територіальних органів управління центрального органу виконавчої влади з питань виконання покарань; у регіонах, де дислоковано управління територіальних командувань та військові частини внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України, з'єднання і частини Збройних Сил України, органи охорони державного кордону, підрозділи Управління державної охорони України та Державного комітету фінансового моніторингу України, - їх командири, керівники; представники інших місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій.”.
14. У Законі України “Про правові засади цивільного захисту” (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 39, ст. 488; 2009 р., № 15, ст. 188; 2010 р., № 5, ст. 42):
1) статтю 1 доповнити новим абзацом такого змісту:
“навчальні заклади цивільного захисту – вищі або професійно-технічні навчальні заклади спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади в галузі освіти і науки, молоді та спорту з особливими умовами навчання у сфері цивільного захисту, які здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців для органів і підрозділів цивільного захисту.”;
2) у статті 28:
частину першу викласти у такій редакції:
“1. У складі спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту діють територіальні органи управління, органи оперативного реагування на надзвичайні ситуації, підпорядковані сили цивільного захисту, навчальні заклади (підрозділи), науково-дослідні та інші установи, підприємства, діяльність яких пов’язана із забезпеченням виконання покладених на нього завдань.”;
частину другу викласти у такій редакції:
“2. До повноважень спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту належать:
організація планування та здійснення заходів цивільного захисту;
забезпечення постійної готовності територіальних органів управління та підпорядкованих сил цивільного захисту до дій за призначенням, а також до дій в умовах воєнного стану;
створення та припинення діяльності технічних комітетів стандартизації у сфері цивільного захисту, визначає їх повноваження та порядок діяльності;
керівництво діяльністю суб’єктів, зазначених у частині першій цієї статті, організація у встановленому порядку їх фінансового, матеріально-технічного та медичного забезпечення;
здійснення контролю за готовністю його територіальних органів управління, підпорядкованих сил і засобів цивільного захисту до дій за призначенням;
затвердження Класифікаційних ознак надзвичайних ситуацій та ведення обліку надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру;
здійснення інформаційного та методичного забезпечення роботи Державної комісії техногенно-екологічного безпеки та надзвичайних ситуацій, організаційної взаємодії з регіональними комісіями з питань техногенно-екологічного безпеки та надзвичайних ситуацій;
видання експертних висновків про рівні надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру та ведення їх обліку;
забезпечення пожежної охорони населених пунктів і об’єктів;
координує проведення аварійно-рятувальних робіт та інших невідкладних робіт авіаційними силами і засобами МНС України, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій усіх форм власності;
організує авіаційний пошук і рятування повітряних суден, що зазнають або зазнали лиха у районі відповідальності України за організацію обслуговування повітряного руху;
контролює готовність авіаційних сил та засобів пошуку і рятування до проведення пошуку і рятування, організацію пошуково-рятувального забезпечення польотів повітряних суден авіації центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності;
одержання від центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, підприємств інформації, яка необхідна для виконання покладених завдань у сфері цивільного захисту;
створення резерву людських ресурсів для служби цивільного захисту;
проведення, відповідно до мобілізаційного завдання, повного або часткового мобілізаційного розгортання аварійно-рятувальних та інших спеціальних формувань, приведення їх у готовність до дій за призначенням;
здійснення методичного керівництва та прийняття, у межах своєї компетенції, рішень щодо створення фонду захисних споруд цивільного захисту та утримання його у стані готовності до використання за призначенням;
організація ведення та здійснення державного обліку фонду захисних споруд цивільного захисту;
організація проведення технічної інвентаризації фонду захисних споруд цивільного захисту;
розгляд та погодження документів щодо виключення сховищ і протирадіаційних укриттів з фонду захисних споруд цивільного захисту та зняття їх з державного обліку;
участь у роботі комісій щодо прийняття рішення про подальше використання захисних споруд цивільного захисту;
формування та реалізація заходів державної політики щодо впровадження інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони), а саме; забезпечення нормативно-правового регулювання у цій сфері, організація роботи щодо віднесення об'єктів національної економіки до категорій з цивільного захисту (цивільної оборони), надання за запитами замовників вихідних даних та вимог, необхідних для розроблення та проектування цих заходів, участь у реалізації Генеральної схеми планування території України та здійсненні її моніторингу;
разом із центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями прогноз ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій, визначення показника ризику та здійснення районування територій щодо ризику виникнення на них надзвичайних ситуацій;
формування та реалізація заходів державної політики у сфері радіаційного і хімічного захисту;
організація заходів з мінімізації та ліквідації наслідків радіаційних аварій, надзвичайних ситуацій, пов'язаних з викидом (виливом) небезпечних хімічних речовин;
здійснення методичного керівництва щодо забезпечення населення засобами радіаційного і хімічного захисту;
впровадження заходів щодо вдосконалення засобів індивідуального та колективного захисту з урахуванням вимог міжнародних стандартів;
реалізація державної політики стосовно заходів з евакуації населення;
координація діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій з питань евакуації населення у надзвичайних ситуаціях;
здійснення методичного керівництва з питань планування та проведення евакуаційних заходів;
керівництво роботами з ліквідації надзвичайних ситуацій та гасіння пожеж;
здійснення відповідно до законодавства, комплексного управління охороною праці в системі цивільного захисту, а також безпечним веденням робіт особами рядового і начальницького складу служби цивільного захисту;
організація здійснення оповіщення та інформування органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, населення про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій, контроль за створенням та належним функціонуванням систем оповіщення;
підготовка проекту загального переліку міст, віднесених до груп цивільного захисту, та надання його на затвердження до Кабінету Міністрів України;
організація проведення професійної підготовки, підвищення кваліфікації та перепідготовки осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту;
участь за погодженням з керівником спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту у перевірках, що проводяться центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, державного нагляду (контролю) у цих сферах та за діяльністю аварійно-рятувальних служб;
участь у заходах щодо боротьби з тероризмом;
здійснення державного замовлення на засоби цивільного захисту;
здійснення навчання з питань цивільного захисту посадових осіб, зокрема керівників та їх заступників, центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування та підприємств;
організація навчання з питань цивільного захисту посадових осіб, зокрема, керівників та їх заступників, центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування та підприємств;
здійснення наукового та науково-технічного забезпечення заходів цивільного захисту, залучення у встановленому порядку до проведення науково-дослідних робіт вищих навчальних закладів і наукових установ, а також окремих наукових працівників, висококваліфікованих фахівців;
здійснення нормативного регулювання у сфері цивільного захисту;
організація розроблення, розгляд та затвердження програм з навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, організація та контроль за їх виконанням;
визначення, за погодженням з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, мережі курсів, навчально-методичних центрів сфери цивільного захисту;
забезпечення реалізації державної політики з профілактики травматизму невиробничого характеру;
забезпечення у межах своїх повноважень реалізації державної політики з питань медичного та біологічного захисту населення при надзвичайних ситуаціях;
здійснення ліквідації медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій, надання екстреної медичної допомоги у зоні надзвичайної ситуації (осередку ураження) постраждалим та рятувальникам;
затвердження переліку центрів медико-психологічної реабілітації, порядку проходження медико-психологічної реабілітації, положення про медико-психологічну реабілітацію та відповідність санаторно-курортних установ вимогам медико-психологічної реабілітації;
здійснення прихованого управління заходами з переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим особливого періоду;
здійснення міжнародного співробітництва у сфері цивільного захисту;
участь у проведенні аеромедичної евакуації постраждалих;
здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами.”;
доповнити статтю частиною шостою такого змісту:
“6. Керівник спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту спрямовує і координує діяльність центральних органів виконавчої влади у сферах гірничого нагляду та промислової безпеки, управління зоною відчуження, пожежної та техногенної безпеки”;
3) статтю 29 викласти в такій редакції:
“Стаття 29. Центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, державного нагляду (контролю) у цих сферах та за діяльністю аварійно-рятувальних служб
1. Центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, державного нагляду (контролю) у цих сферах та за діяльністю аварійно-рятувальних служб здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також підрозділи, які здійснюють пожежно-технічне обслуговування підприємств, установ, організацій, інших об‘єктів на основі договорів.
2. До складу центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, державного нагляду (контролю) у цих сферах та за діяльністю аварійно-рятувальних служб, та його територіальних органів входять як структурні підрозділи:
органи державного пожежного нагляду;
органи державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки;
інші структурні підрозділи.”;
4) у статті 30:
у назві статті слова “урядового органу державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки” замінити словами “центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, державного нагляду (контролю) у цих сферах та за діяльністю аварійно-рятувальних служб”;
у частині першій:
в абзаці першому слова “урядового органу державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки” замінити словами “центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, державного нагляду (контролю) у цих сферах та за діяльністю аварійно-рятувальних служб”;
в абзацах другому, четвертому, шостому, сьомому і тринадцятому після слів “цивільного захисту” доповнити словами “та техногенної безпеки”;
в абзаці третьому слова “транспортних засобів,” виключити;
абзаци п‘ятий, десятий, дванадцятий, чотирнадцятий та шістнадцятий викласти в такій редакції:
“у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки складати акти перевірок, приписи про усунення порушень і постанови про застосування спеціальних заходів, а також вживати відповідних заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;”;
“фіксувати у разі потреби процес проведення планової чи позапланової перевірки із застосуванням засобів фото-, кіно-, відеознімання та аудіозапису, не перешкоджаючи провадженню господарської діяльності;”;
“застосовувати відповідно до закону адміністративно-господарські штрафи у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку;”;
“брати у межах повноважень участь у розслідуванні причин виникнення надзвичайних ситуацій техногенного походження, невиконання заходів щодо запобігання аваріям, катастрофам та стихійному лиху, оцінці дій органів управління і сил щодо організації та проведення ними рятувальних та інших невідкладних робіт;”;
“проводити в робочий час (у тому числі в нічний, якщо це передбачено графіком роботи підприємства, установи, організації незалежно від форм власності) у присутності керівника, його заступника або уповноваженої ними особи планові (позапланові) перевірки органів державної влади, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності з питань дотримання законодавства у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки;”;
доповнити частину новими абзацами сімнадцятим – тридцять четвертим такого змісту:
“перевіряти наявність і утримання в готовності локальних систем раннього виявлення надзвичайних ситуацій на об’єктах, які підлягають обладнанню системами раннього виявлення надзвичайних ситуацій;
здійснювати контроль функціонування відомчих, територіальних, місцевих і локальних (об’єктових) систем оповіщення про виникнення надзвичайних ситуацій;
організовувати та проводити перевірки стану готовності єдиної державної системи цивільного захисту та відповідних органів управління нею до дій на випадок виникнення надзвичайних ситуацій;
перевіряти наявність і готовність до використання у надзвичайних ситуаціях промислових засобів захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин, засобів колективного та індивідуального захисту населення, майна цивільного захисту, їх утримання та ведення обліку;
проводити перевірки підготовки персоналу до дій в умовах надзвичайних ситуацій на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форм власності;
здійснювати контроль за станом готовності місць масового відпочинку населення на водних об’єктах;
перевіряти стан планування заходів щодо проведення часткової або загальної евакуації населення на випадок виникнення надзвичайних ситуацій, забезпечення життєдіяльності евакуйованого населення та готовність евакуаційних органів до їх виконання;
здійснювати контроль за проведенням ідентифікації та паспортизації потенційно небезпечних об’єктів чи об’єктів підвищеної небезпеки, а також наявністю декларації безпеки об’єкта підвищеної небезпеки та плану локалізації і ліквідації аварійних ситуацій та аварій на потенційно небезпечному об’єкті чи об’єкті підвищеної небезпеки;
проводити перевірки наявності на виробництвах, що застосовують небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання, устаткування та апаратуру або системи із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
проводити перевірки готовності до роботи у надзвичайній ситуації чергової (диспетчерської) служби;
здійснювати контроль за наявністю/відсутністю на об’єктах, що підлягають постійному обов'язковому обслуговуванню державними аварійно-рятувальними службами, угоди про обслуговування;
проводити державну експертизу проектів будівництва об’єктів містобудування та інших об’єктів, інвестиційних програм на відповідність вимогам законодавства, державних будівельних норм і правил з питань цивільного захисту та техногенної безпеки, а також здійснювати державну експертизу проектів і рішень стосовно техногенної безпеки об’єктів виробничого та соціального призначення, що можуть спричинити надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру і вплинути на стан захисту населення і територій від їх наслідків;
здійснювати державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) під час будівництва будинків, споруд, розміщення інших господарських об’єктів, інженерних та транспортних комунікацій;
розглядати технічні завдання та робочі проекти на улаштування систем раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення у разі їх виникнення, проектну документацію на будівництво захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) та розділ інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) у складі містобудівної документації;
здійснювати контроль за станом захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони);
здійснювати контроль за накопиченням, збереженням і цільовим використання матеріальних ресурсів, призначених для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності;
здійснювати контроль за організацією та станом навчання працюючого персоналу на підприємствах, в установах та організаціях до дій у разі виникнення аварійних ситуацій, надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, виконанням планів підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації кадрів і фахівців у сфері цивільного захисту навчальними закладами та курсами (навчально-методичними центрами) цивільної оборони;”.
У зв‘язку з цим абзац сімнадцятий вважати абзацом тридцять п‘ятим;
у частині другій:
абзаци перший та другий викласти в такій редакції:
“2. Посадові особи центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, державного нагляду (контролю) у цих сферах та за діяльністю аварійно-рятувальних служб, і його територіальних органів, зобов’язані:
складати акти перевірок, приписи про усунення порушень і протоколи про адміністративні правопорушення, виносити постанови про застосування спеціальних заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;”;
абзаци третій і четвертий після слів “цивільного захисту” доповнити словами “та техногенної безпеки”;
у частинах третій і четвертій слова «урядового органу державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки» замінити словами “центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, державного нагляду (контролю) у цих сферах та за діяльністю аварійно-рятувальних служб”;
5) у статті 301:
в абзаці першому частини першої слова “урядового органу державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки і його територіальних органів, зазначені у частинах третій - п'ятій” замінити словами “центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, державного нагляду (контролю) у цих сферах та за діяльністю аварійно-рятувальних служб, і його територіальних органів, зазначені у частинах другій-п‘ятій”;
у частині другій слова “цивільного захисту” замінити словом “пожежної”, а слова “транспортних засобів,” виключити;
частину третю викласти в такій редакції:
“3. Головний державний інспектор України з нагляду у сфері пожежної та техногенної безпеки, його перший заступник та заступники, головні державні інспектори з нагляду у сфері пожежної та техногенної безпеки в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, містах, районах у містах та їх заступники у межах своїх повноважень застосовують спеціальні заходи щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки, зазначені у частині другій цієї статті, шляхом винесення постанов про застосування спеціальних заходів.”;
6) статтю 302 виключити;
7) абзац другий частини першої статті 33 викласти у такій редакції:
“спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань здійснення управління зоною відчуження, а також зоною безумовного (обов'язкового) відселення;”;
8) статтю 38 викласти в такій редакції:
“Стаття 38. Державна експертиза у сфері цивільного захисту
Державна експертиза з питань техногенної безпеки проектів будівництва об'єктів виробничого та соціального призначення, що можуть спричинити надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру і вплинути на стан захисту населення і територій від їх наслідків, проводиться відповідно до статті 31 Закону України “Про регулювання містобудівної документації”.
Перелік таких об`єктів визначається Кабінетом Міністрів України.”;
9) у статті 40:
частину першу викласти в такій редакції:
“1. Особовий склад органів і підрозділів цивільного захисту (спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту, територіальних органів управління, органів оперативного реагування на надзвичайні ситуації, підпорядкованих сил цивільного захисту, навчальних закладів цивільного захисту, закладів післядипломної освіти, науково-дослідних, навчально-методичних та інших установ, підрозділів забезпечення спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту, а також центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, його територіальних органів) становлять державні службовці, працівники, особи рядового та начальницького складу, слухачі і курсанти.”;
доповнити новою частиною такого змісту:
“4. Особи рядового і начальницького складу навчальних закладів цивільного захисту проходять службу цивільного захисту.” ;
10) у частині третій статті 45 слова «навчальних закладів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту » замінити словами «навчальних закладів цивільного захисту»;
11) у статті 52:
частину першу викласти в такій редакції:
“1. Особи, які приймаються на посади рядового і молодшого начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту, за відсутності профільної робітничої спеціальності проходять первинну професійну підготовку в навчальних закладах і підрозділах спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту або в навчальних закладах цивільного захисту.”;
у частині другій слова “вищих навчальних закладах спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту.” замінити словами “навчальних закладах цивільного захисту.”;
12) у частині сьомій статті 58 слова “вищих навчальних закладів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту.” замінити словами “навчальних закладів цивільного захисту.”;
13) у статті 63 слова “навчальних закладів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту.” замінити словами “навчальних закладів цивільного захисту”;
14) статтю 88 доповнити новою частиною такого змісту:
“Для забезпечення реалізації заходів у сфері цивільного захисту органи та підрозділи цивільного захисту можуть отримувати фінансову та матеріальну допомогу від фізичних осіб та юридичних осіб.”.
15. У Дисциплінарний статут служби цивільного захисту, затверджений Законом України “Про Дисциплінарний статут служби цивільного захисту” (Відомості Верховної Ради України, 2009, № 29, ст. 398):
1) абзац перший викласти в такій редакції:
“Дисциплінарний статут служби цивільного захисту (далі - Статут) визначає сутність службової дисципліни, права та обов'язки осіб рядового і начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту (далі - особи рядового і начальницького складу), в тому числі осіб рядового і начальницького складу вищих або професійно-технічних навчальних закладів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади в галузі освіти і науки, молоді та спорту з особливими умовами навчання у сфері цивільного захисту, які здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців для органів і підрозділів цивільного захисту (далі — навчальні заклади цивільного захисту) щодо її додержання, види заохочення та дисциплінарних стягнень і порядок їх застосування.”;
1) у Розділ ІІ:
у пункті 39 слова “навчальних закладів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту” замінити словами “навчальних закладів цивільного захисту”;
у пункті 55 слова “навчального закладу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту” замінити словами “навчального закладу цивільного захисту”;
2) у Розділ ІІІ:
у пункті 70 слова “навчальних закладів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту” замінити словами “навчальних закладів цивільного захисту”;
у пункті 101 слова “навчальних закладів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту” замінити словами “навчальних закладів цивільного захисту”.
16. У Законі України “Про Загальнодержавну цільову екологічну програму поводження з радіоактивними відходами” (Відомості Верховної Ради України, 2009, № 5, ст.8):
у додатках 1 і 2 до Загальнодержавної цільової екологічної програми поводження з радіоактивними відходами абревіатуру “МНС” замінити словами “Державне агентство України з управління зоною відчуження”;
у пункті 4 додатка 1 слова “заступник Міністра з питань
надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи” замінити словами “заступник Голови Державного агентства України з управління зоною відчуження”.
17. У всьому тексті додатка до Загальнодержавної програми зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення об'єкта “Укриття” на екологічно безпечну систему, затвердженої Законом України “Про Загальнодержавну програму зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення об'єкта “Укриття” на екологічно безпечну систему” (2009, № 24, ст. 300) абревіатуру “МНС” замінити словами “Державне агентство України з управління зоною відчуження”.
ІІ Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України:
1) у шестимісячний строк з дня опублікування цього Закону:
Привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
___________________________