неважливо до якого міністерства чи відомства приєднують ПО від того о/с не стає військовослужбовцями. Це перше.
Друге. ЗУ Про Пожежну безпеку не відмінений, і норма про право осіб рядового та начальницького складу створювати свої профспілки - діє. Не кажучи про конституційну норму і міжнародні нормативно-правові акти, які ратифікувала Україна. Згадайте, всюди в світі існують як поліцейські так і пожежні профспілки.
Інша справа з громадськими організаціями, які ведуть політичну діяльність і політичні партії. Така заборона дійсно існує і може існувати в деяких законодавчих нормах. Але обов'язково в законах. ЗУ Про профспілки чітко записано, що заборона створювати профспілки має бути на законодавчому рівні а не в Статутах, наказах, та інших документах.
Ще раз наголошую, що ніякої заборони створювати свої професійні спілки чи інші правозахисні організації, які не ведуть політичної діяльності ( а це регламентується їх статутами) в чинному законодавстві України не існує! І це підтверджено Міністерством юстиції України! Тому пропоную закінчити дискусію про право чи заборону профдіяльності. Кому не зрозуміла тема, пропоную ознайомитися з всією інформацією викладеною в профспілковій темі.
Чому таке ненависть до профспілки і намагання ввести в оману працівників про її незаконність? По перше, подібні організації створюються як для захисту інтересів колективу так і контролю діяльності на дотримання законодавства адміністрацією!
По друге за 15 років нашого існування ми неодноразово доказували, що навіть маленьке об'єднання може наводити "шухер" на керівництво. Представте собі якщо вдалося б створити всеукраїнську профспілку. Згідно закону та статуту керівники підрозділів будь-якого рівня не мають права входити в керівні органи профорганізацій. Фактично виходить що підлеглі стають народними контролерами діяльності керівництва. А тепер подивіться що входить в прямі обов'язки та права членів виборних органів профорганізації :
Стаття 38. Повноваження виборного органу первинної профспілкової організації на підприємстві, в установі, організації
Виборний орган первинної профспілкової організації на підприємстві, в установі або організації:
1) укладає та контролює виконання колективного договору, звітує про його виконання на загальних зборах трудового колективу, звертається з вимогою до відповідних органів про притягнення до відповідальності посадових осіб за невиконання умов колективного договору;
2) разом з роботодавцем вирішує питання запровадження, перегляду та змін норм праці;
3) разом з роботодавцем вирішує питання оплати праці працівників підприємства, форм і систем оплати праці, розцінок, тарифних сіток, схем посадових окладів, умов запровадження та розмірів надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних виплат;
4) разом з роботодавцем вирішує питання робочого часу і часу відпочинку, погоджує графіки змінності та надання відпусток, запровадження підсумованого обліку робочого часу, дає дозвіл на проведення надурочних робіт, робіт у вихідні дні тощо;
5) разом з роботодавцем вирішує питання соціального розвитку підприємства, поліпшення умов праці, матеріально-побутового, медичного обслуговування працівників;
6) бере участь у вирішенні соціально-економічних питань, визначенні та затвердженні переліку і порядку надання працівникам соціальних пільг;
7) бере участь у розробці правил внутрішнього трудового розпорядку підприємства, установи або організації;
8) представляє інтереси працівників за їх дорученням при розгляді трудових індивідуальних спорів та у колективному трудовому спорі, сприяє його вирішенню;
9) приймає рішення про вимогу до роботодавця розірвати трудовий договір (контракт) з керівником підприємства, установи, організації, якщо він порушує цей Закон, законодавство про працю, ухиляється від участі у переговорах щодо укладення або зміни колективного договору, не виконує зобов'язань за колективним договором, допускає інші порушення законодавства про колективні договори;
10) дає згоду або відмовляє у дачі згоди на розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця з працівником, який є членом діючої на підприємстві, в установі, організації профспілки, у випадках, передбачених законом;
11) бере участь у розслідуванні нещасних випадків, професійних захворювань і аварій, роботі комісії з питань охорони праці;
12) здійснює громадський контроль за виконанням роботодавцем законодавства про працю та про охорону праці, за забезпеченням на підприємстві, в установі або організації безпечних та нешкідливих умов праці, виробничої санітарії, правильним застосуванням установлених умов оплати праці, вимагає усунення виявлених недоліків;
13) здійснює контроль за підготовкою та поданням роботодавцем документів, необхідних для призначення пенсій працівникам і членам їх сімей;
14) здійснює контроль за наданням пенсіонерам та інвалідам, які до виходу на пенсію працювали на підприємстві, в установі або організації, права користування нарівні з його працівниками наявними можливостями щодо медичного обслуговування, забезпечення житлом, путівками до оздоровчих і профілактичних закладів та іншими соціальними послугами і пільгами згідно із статутом підприємства, установи або організації та колективним договором;
15) представляє інтереси застрахованих осіб у комісії із соціального страхування, направляє працівників на умовах, передбачених колективним договором або угодою, до санаторіїв, профілакторіїв і будинків відпочинку, туристичних комплексів, баз та оздоровчих закладів, перевіряє організацію медичного обслуговування працівників та членів їх сімей;
16) разом з роботодавцем відповідно до колективного договору визначає розмір коштів, що будуть спрямовані на будівництво, реконструкцію, утримання житла, здійснює облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, розподіляє у встановленому законодавством порядку жилу площу в будинках, збудованих за кошти або за участю підприємства, установи, організації, а також ту жилу площу, яка надається власникові у розпорядження в інших будинках, контролює житлово-побутове обслуговування працівників;
17) представляє інтереси працівників підприємства-боржника у ході процедури банкрутства.
Виборні органи профспілкової організації, що діють на підприємстві, в установі або організації, мають також інші права, передбачені законодавством України.
Це фактично означає, що основні проблеми та питання вирішувались би з представниками колективу і абсолютна більшість бюджетних коштів не уходила б наліво.
А тепер спитайте себе самі : Кому потрібна подібна організація з такими правами? Не кажучи про те, що це не всі права профспілки, є ще уйма інших прав.
Тому думайте і вирішуйте чи хочете ви почувати себе просто на-просто людиною чи якимось хробаком?
P.S. Для адміністратора. Цим я не порушую правила форуму і не призиваю незаконними шляхами боротись за свої права хоча у самого вже " чешуться руки". Я призиваю кожного усвідомити що він є людиною не лише з рівними правами а і з честю та гідністю за які нажаль, в нашій державі ,треба боротись. І дотримуючись чинного законодавства об'єднуватись в легальні правозахисні(профспілкові) організації, які необов'язково мають боротись з керівництвом. Там де є взаємоповага та розуміння керівника проблем підлеглих треба співпрацювати, а профдіяльність спрямовувати на об'єднання працівників і їх сімей, проведення спільних заходів, згуртування колективу, роботи з пенсіонерами, тощо..
Отредактировано Майороші Ласло (22-01-2013 18:43:10)